مراقبت از لباس

چگونه از تیشرت نخ و پنبه مراقبت کنیم؟

چگونه از تیشرت نخ و پنبه مراقبت کنیم؟

تیشرت نخ و پنبه به علت راحتی، استحکام و قابلیت تنفس بالا، یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها در جامعه ما هستند. این تیشرت ها در فروشگاه‌های مختلف، از جمله فروشگاه پوشاک وِمون نیز قابل دسترسی هستند. اما برای حفظ نگهداری و کیفیت بالای آن‌ها، لازم است که به درستی مراقبت شوند. در این مقاله، به برخی از روش‌های نگهداری صحیح از تیشرت نخ و پنبه و چند نکته و ترفند در مورد نحوه تمیز کردن و مراقبت مناسب از تیشرت نخ و پنبه را بیان می کنیم.
با پیروی از پیشنهاد ما، ممکن است بتوانید عمر طبیعی تیشرت های خود را افزایش دهید.

تیشرت دخترانه مدل Be you

تیشرت نخ و پنبه

۱. تیشرت نخ و پنبه را با دمای معمولی بشویید

تیشرت نخ و پنبه با گرما سازگاری ندارند. اگر لباس خود را با دمای بالا بشویید، ممکن است باعث خراب شدن الیاف تیشرت نخ و پنبه شود و در نهایت بسته به ماهیت پنبه، چروک یا منبسط شود. ما پیشنهاد می کنیم تیشرت های خود را با آب دمای معمولی ۳۰ درجه بشویید، همچنین باعث جلو گیری از بین رفتن رنگ تیشرت های مورد علاقه شما می شود.

نکته حرفه ای: شستن در دماهای پایین تر نیز به صرفه جویی در قبض برق شما کمک می کند بنابراین، این یک برد برای همه است!

 

تیشرت نخ و پنبه

تیشرت نخ و پنبه

۲. با رنگ های مشابه بشویید

سیاه با سیاه – سفید با سفید! اگر تا به حال از خود پرسیده اید که چرا گاهی تیشرت نخ و پنبه رنگ روشن تر ممکن است بعد از شستن لکه های رنگی متفاوتی رویشان داشته باشند؟ برای جلوگیری از آن، باید لباس‌های خود را بر اساس نوع پارچه و رنگ آن‌ها مرتب و جدا کنید.

مثلاً لباس‌های کار و لباس‌های ورزشی را مرتب کنید و رنگ‌های روشن‌تر را از رنگ‌های تیره‌تر جدا کنید و آنها را جداگانه بشویید.

نکته حرفه ای: تیشرت نخ و پنبه جدید خود را با لباس های قدیمی تر با هم نشویید – حداقل برای اولین شستشو.

تیشرت زنانه وِمون

تیشرت زنانه وِمون

 

۳. تیشرت نخ و پنبه را از داخل بشویید و خشک کنید

ما به همه مشتریان خود توصیه می کنیم که تیشرت نخ و پنبه خود را از داخل شسته و خشک کنند. این نکته کوچک می تواند از خطر پرز شدن پنبه طبیعی، محو شدن رنگ و در عین حال حفظ سطوح بیرونی تی شرت ها جلوگیری کند.

نکته حرفه ای: همیشه، مطمئن شوید که تیشرت نخ و پنبه خود را صاف و یکدست کرده اید و آن را با چوب لباسی برای خشک کردن آویزان کنید. این کمک می کند تا شکل تیشرت نخ و پنبه باقی بماند و چروک تیشرت شما کاهش یابد.

 

قبل از اینکه یک تیشرت نخی را در ماشین لباسشویی بیندازید، آن را به سمت بیرون بچرخانید. این امر به ویژه در صورتی که روی صفحه چاپ شده باشد یا تزئین شده باشد بسیار مهم است. چند دلیل برای انجام این کار وجود دارد. اول، چرخاندن پیراهن ها از داخل به جلوگیری از آسیب دیدن تصاویر در طول شستشو کمک می کند. همچنین به جلوگیری از محو شدن رنگ های تیره و روشن کمک می کند.

چرخاندن پیراهن‌ها از داخل به بیرون نیز ممکن است به تمیزتر شدن آن‌ها کمک کند. در مورد آن فکر کنید – داخل پیراهن شما قسمتی است که در مقابل بدن شما قرار دارد. این عرق شما را در طول روز جذب می کند، بنابراین، به احتمال زیاد، کثیف تر از بیرون است. با چرخاندن آنها به داخل، می توانید مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما بدترین کثیفی ها را کنترل می کند.

 

تیشرت زنانه سایز بزرگ مدل I'm yours

تیشرت زنانه سایز بزرگ مدل I’m yours

۴. از داخل لباس اتو کنید

واقعیت جالب: تیشرت نخ و پنبه طبیعتاً چین و چروک دارند. این ربطی به کیفیت یا مشخصات خود پارچه ندارد. اگر یک تیشرت نخ و پنبه بدون چروک باشد، به احتمال زیاد یک تی شرت ۱۰۰٪ نخی نیست. احتمالاً این یک لباس ترکیبی از پنبه پلی استر است. *به یاد داشته باشید که برچسب مراقبت را بررسی کنید*

اگر شما هم دوست دارید تیشرتتان مرتب و بدون چروک به نظر برسد، بهترین راه این است که تیشرت را برعکس اتو کنید. به یاد داشته باشید، پنبه گرما را دوست ندارد. بنابراین تیشرت نخ و پنبه خود را با حرارت کم تا متوسط اتو کنید.

اتو تیشرت نخ و پنبه

اتو تیشرت نخ و پنبه

نکته حرفه ای: قبل از اتو کردن، مقداری آب روی سطح تیشرت اسپری کنید. این کار باعث می شود تا پارچه پنبه ای قبل از اتو کردن کمی رطوبت داشته باشد.

 

۵. مراقب سفید کننده ها باشید

سفید کننده ممکن است بهترین راه حل برای شستن تیشرت نخ و پنبه سفید به نظر برسد، اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد. اگر با لکه های عرق سر و کار دارید، حتی ممکن است کارساز نباشد. اگر فقط می خواهید مقدار زیادی رنک لباس سفید تر شود، حتما آن را به درستی رقیق کنید. هنگامی که از سفید کننده کلر در غلظت بسیار بالا استفاده می شود، می تواند برای پنبه بسیار مضر باشد.

هنگام شستن مواد غیرسفید هرگز از سفید کننده کلر استفاده نکنید و مطمئن شوید که حتی یک قطره روی تیشرت های رنگی تان نریزد. سفید کننده ایمن رنگ راه حلی بسیار بهتر و ایمن تر برای حفظ سفیدی تیشرت نخی است.

تیشرت نخ و پنبه سفید

تیشرت نخ و پنبه سفید

 

۶. ماشین لباسشویی را بیش از حد بار نکنید

وقتی سعی می کنید در زمان صرفه جویی کنید و از آب کمتری استفاده کنید، پر کردن ماشین لباسشویی تا حد امکان ایده خوبی به نظر می رسد. اگرچه واقعاً اینطور نیست. در واقع، پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی در واقع برای لباس شما و خود ماشین مضر است. وقتی ماشین لباسشویی بیش از حد بار می شود، لباس ها تمیز نمی شوند و آنقدر به هم ساییده می شوند که ممکن است پارچه آسیب ببیند.

با این حال، وقتی ماشین لباسشویی تا حد امکان پر می شود، می تواند باعث اصطکاک بیش از حد شود و منجر به پاره شدن زودرس پارچه های ظریف مانند پنبه شود.

انجام چندین بار زمان بیشتری می برد اما به محافظت از تیشرت های نخی شما در برابر آسیب کمک می کند و دیگر نگران اتلاف وقت برای شستن اقلامی نخواهید بود که در ابتدا به علت حجم زیادبه درستی شسته نشده اند.

مراقبت از تیشرت نخ و پنبه

مراقبت از تیشرت نخ و پنبه

1 نظر در “چگونه از تیشرت نخ و پنبه مراقبت کنیم؟

  1. ممنون از مطلاب خوبتون برای نحوه شستن و نگهداری از لباس،
    واقعا شستشوی لباس های نخ پنبه کار حساسی هست و باید خیلی مراقبت کرد ازشون
    مخصوصا برای جلوگیری از چروک شدن لباس های نخ پنبه بعد از شستن باید حتما همه موارد رو رعایت کرد

    ممنون از فروشگاه اینترنتی پوشاک ومون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *